Божанствена купељ

Покајање је почетак, средина и крај хришћанског начина живота, због чега се захтева и потребно је да оно постоји и пре, и током, и после светог Крштења. Покајање се од нас тражи због светог Крштења, јер је оно свечано обећање да ћемо пред Богом стајати чисте савести, као што је и споразум и обавеза да ћемо живети богоугодно и богољубиво. Када поверујемо, ми се сједињујемо са благим и преблагим Христом, удаљујемо се од злобног и свезлобног непријатеља и обећавамо да ћемо свим силама чувати благотворне Божије заповести, да ћемо се уздржавати од сваке рђаве мисли и дела. Дакле, када нас упитају, одговарамо или сами или посредством кумова, као што се догађа на крштењу новорођенчади (младенаца, мале деце) да смо оно, у шта смо поверовали, примили у душу и да смо му у мислима дали обећање. И како се, према речима апостола, срцем верује за праведност а устима исповеда за спасење (Римљ. 10; 10), ако сатворимо добро исповедање устима, примићемо спасење кроз купељ препорођења. Будући да је ову божанствену купељ и све што је са њом повезано већина примила у детињем узрасту када не можемо да разумемо силу тајинства, дозволите да сада, кад то од нас захтева и наступајући празник, укратко откријемо свима вама у чему се састоји његов значај. Мислим да корист није мала, посебно за пажљиве слушаоце, ако се подсетимо и испитамо шта се свештено савршава у божанственом крштењу. Ако пак, захваљујући подсећању на то, познамо шта смо од оних примљених обавеза касније занемарили а чему нисмо чак ни почетак поставили, покајање ће нам омогућити да то исправимо. Када епископ поучи онога што жели да се крсти, најпре он сам треба да ликује, подражавајући добротољубивог Владику, и да мисаоно узнесе благодарење Богу, једином Дароватељу и Узрочнику сваког добра. Он затим сазива цркву која му је на располагању, односно оне што садејствују спасењу онога који приступа светом крштењу и прослављају тај догађај заједно са њим. Затим би требало да заједно са јерејима стане крај Часне Трпезе и да јавно узнесе благодарење.[1] Када изађе одатле, јавно пита онога који се крштава: шта жели када је дошао у цркву? Овај одговара - сам или посредством кума, ако је у питању дете - да жели да уз његову помоћ и посредовање постане Божији и да прими св. Тајну. Епископ му онда говори:

Јануар 21, 2021 - 21:53
 0  23
Божанствена купељ
Покајање је почетак, средина и крај хришћанског начина живота, због чега се захтева и потребно је да оно постоји и пре, и током, и после светог Крштења. Покајање се од нас тражи због светог Крштења, јер је оно свечано обећање да ћемо пред Богом стајати чисте савести, као што је и споразум и обавеза да ћемо живети богоугодно и богољубиво. Када поверујемо, ми се сједињујемо са благим и преблагим Христом, удаљујемо се од злобног и свезлобног непријатеља и обећавамо да ћемо свим силама чувати благотворне Божије заповести, да ћемо се уздржавати од сваке рђаве мисли и дела. Дакле, када нас упитају, одговарамо или сами или посредством кумова, као што се догађа на крштењу новорођенчади (младенаца, мале деце) да смо оно, у шта смо поверовали, примили у душу и да смо му у мислима дали обећање. И како се, према речима апостола, срцем верује за праведност а устима исповеда за спасење (Римљ. 10; 10), ако сатворимо добро исповедање устима, примићемо спасење кроз купељ препорођења. Будући да је ову божанствену купељ и све што је са њом повезано већина примила у детињем узрасту када не можемо да разумемо силу тајинства, дозволите да сада, кад то од нас захтева и наступајући празник, укратко откријемо свима вама у чему се састоји његов значај. Мислим да корист није мала, посебно за пажљиве слушаоце, ако се подсетимо и испитамо шта се свештено савршава у божанственом крштењу. Ако пак, захваљујући подсећању на то, познамо шта смо од оних примљених обавеза касније занемарили а чему нисмо чак ни почетак поставили, покајање ће нам омогућити да то исправимо. Када епископ поучи онога што жели да се крсти, најпре он сам треба да ликује, подражавајући добротољубивог Владику, и да мисаоно узнесе благодарење Богу, једином Дароватељу и Узрочнику сваког добра. Он затим сазива цркву која му је на располагању, односно оне што садејствују спасењу онога који приступа светом крштењу и прослављају тај догађај заједно са њим. Затим би требало да заједно са јерејима стане крај Часне Трпезе и да јавно узнесе благодарење.[1] Када изађе одатле, јавно пита онога који се крштава: шта жели када је дошао у цркву? Овај одговара - сам или посредством кума, ако је у питању дете - да жели да уз његову помоћ и посредовање постане Божији и да прими св. Тајну. Епископ му онда говори:

Уколико желите да подржите мисионарски рад Живих Речи, то можете учинити на линку ОВДЕ
Хвала Вам!

Уколико желите да подржите мисионарски рад Живих Речи, то можете учинити на линку ОВДЕ
Хвала Вам!