Какво ће бити тело након васкрсења?

Апостол Павле каже Колошанима: „А кад се јави Христос, живот ваш, онда ћете се и ви с њиме јавити у слави.“ У Посланици Филипљанима он наглашава да ће „наше понижено тело“ бити тако „преображено“ од Господа да ће бити у складу са славним Телом Господњим. Појава особе у слави значи, прво, трансформацију његовог тела, промену његовог имиџа. Сваки човек ће примити своје тело „по другачијој слици“, слично васкрслом Телу Христовом. Ово ће бити први феномен: другачија природа слике, промена слике и тела сваке особе. Наш Господ је после свог Васкрсења стекао Тело које је поседовало посебну тананост и лакоћу. Он се јавио својим ученицима, ушавши у кућу „затворених врата“, и нестао док је разговарао са њима. Господ је делио оброк са ученицима, једући храну „мало по мало“, јер му није била потребна да би одржао снагу. Господ је то учинио јер су апостоли морали да верују у Њега. И поред тога што је позвао апостола Тому и друге да Га се дотакну, рекао је светима Марији и Магдалени: „Не дирајте ме“. Васкрсло Тело Христово било је изузетно мршаво и светло. По речима Светог Никодима, „Тело Христово после Васкрсења, иако је постало бестрасно и нетрулежно, није постало бестелесно и није изгубило сва своја природна својства, а то су квантитет, квалитет, видљива суштина, обим, обриси у простору и границама“. Иста својства имаће и људско тело у Царству Божијем. Према речима светог Григорија Паламе, „у данашњем стању човека његова разумна душа је скривена у грубом телу, али ће у Царству Божијем тела светих постати префињена, продуховљена и постати готово безначајна“. Васкрсло тело Господње има и друга својства. На њој се налазе трагови крста, ране од ексера и ожиљак од перфорације ребара копљем. Теофилакт Бугарски, тумачећи речи „погледаће прободеног“, каже: „Јер када дође да суди, тада ће Га видети у најбољем и најбоголичнијем Телу, и они који су проболи препознаће га. Него и плачи.” У визији Откривења, Господ се појављује на небеском престолу као „Јагње као заклано“ са траговима и ранама од Свог прошлог клања, које као награду показује Оцу. Слично ће и васкрсло људско тело у Царству Божијем имати другачији лик, али ће имати и особине сличне природном телу, и задржаће трагове овог живота, утиснувши благодат Божију и веру људску. И зато ће мученик задржати ожиљке мучења на свом телу, да они прослављају име Тројичног Бога у Царству Небеском. На телу утиснути трагови подвижника, који су знак освећења тела, неће нестати. Напротив, према Василију Великом, душе грешника ће са собом у пакао донети трагове својих грехова: „Они који су чинили зло дићи ће се на срамоту да би видели у себи гадост и отисак својих греха…” Уз све ово, васкрсла тела попримиће својства првобитног Адама, створеног у првобитном рају. Неће имати гојазност – последице пада, неће бити трагова умора, глади и жеђи, неће бити потребе за сном, неће бити ни полних својстава, више ће личити стању анђела, које подсећа на стање човека пре пада. Јер свети оци уче, а Књига Откровења имплицитно преноси, да ће наша васкрсла тела красити само знаци благодати, трагови мучеништва или докази љубави. Ово гледиште је и одговор свима онима који са схоластичких позиција изражавају сумњу шта ће бити са васкрслим телима којима су транспланитрани органи. Ако је овај чин израз љубави, несебичног служења брату и самоодрицања, онда не само да неће створити срамоту изазвану

Фебруар 27, 2022 - 12:35
 0  20
Какво ће бити тело након васкрсења?
Апостол Павле каже Колошанима: „А кад се јави Христос, живот ваш, онда ћете се и ви с њиме јавити у слави.“ У Посланици Филипљанима он наглашава да ће „наше понижено тело“ бити тако „преображено“ од Господа да ће бити у складу са славним Телом Господњим. Појава особе у слави значи, прво, трансформацију његовог тела, промену његовог имиџа. Сваки човек ће примити своје тело „по другачијој слици“, слично васкрслом Телу Христовом. Ово ће бити први феномен: другачија природа слике, промена слике и тела сваке особе. Наш Господ је после свог Васкрсења стекао Тело које је поседовало посебну тананост и лакоћу. Он се јавио својим ученицима, ушавши у кућу „затворених врата“, и нестао док је разговарао са њима. Господ је делио оброк са ученицима, једући храну „мало по мало“, јер му није била потребна да би одржао снагу. Господ је то учинио јер су апостоли морали да верују у Њега. И поред тога што је позвао апостола Тому и друге да Га се дотакну, рекао је светима Марији и Магдалени: „Не дирајте ме“. Васкрсло Тело Христово било је изузетно мршаво и светло. По речима Светог Никодима, „Тело Христово после Васкрсења, иако је постало бестрасно и нетрулежно, није постало бестелесно и није изгубило сва своја природна својства, а то су квантитет, квалитет, видљива суштина, обим, обриси у простору и границама“. Иста својства имаће и људско тело у Царству Божијем. Према речима светог Григорија Паламе, „у данашњем стању човека његова разумна душа је скривена у грубом телу, али ће у Царству Божијем тела светих постати префињена, продуховљена и постати готово безначајна“. Васкрсло тело Господње има и друга својства. На њој се налазе трагови крста, ране од ексера и ожиљак од перфорације ребара копљем. Теофилакт Бугарски, тумачећи речи „погледаће прободеног“, каже: „Јер када дође да суди, тада ће Га видети у најбољем и најбоголичнијем Телу, и они који су проболи препознаће га. Него и плачи.” У визији Откривења, Господ се појављује на небеском престолу као „Јагње као заклано“ са траговима и ранама од Свог прошлог клања, које као награду показује Оцу. Слично ће и васкрсло људско тело у Царству Божијем имати другачији лик, али ће имати и особине сличне природном телу, и задржаће трагове овог живота, утиснувши благодат Божију и веру људску. И зато ће мученик задржати ожиљке мучења на свом телу, да они прослављају име Тројичног Бога у Царству Небеском. На телу утиснути трагови подвижника, који су знак освећења тела, неће нестати. Напротив, према Василију Великом, душе грешника ће са собом у пакао донети трагове својих грехова: „Они који су чинили зло дићи ће се на срамоту да би видели у себи гадост и отисак својих греха…” Уз све ово, васкрсла тела попримиће својства првобитног Адама, створеног у првобитном рају. Неће имати гојазност – последице пада, неће бити трагова умора, глади и жеђи, неће бити потребе за сном, неће бити ни полних својстава, више ће личити стању анђела, које подсећа на стање човека пре пада. Јер свети оци уче, а Књига Откровења имплицитно преноси, да ће наша васкрсла тела красити само знаци благодати, трагови мучеништва или докази љубави. Ово гледиште је и одговор свима онима који са схоластичких позиција изражавају сумњу шта ће бити са васкрслим телима којима су транспланитрани органи. Ако је овај чин израз љубави, несебичног служења брату и самоодрицања, онда не само да неће створити срамоту изазвану

Уколико желите да подржите мисионарски рад Живих Речи, то можете учинити на линку ОВДЕ
Хвала Вам!

Уколико желите да подржите мисионарски рад Живих Речи, то можете учинити на линку ОВДЕ
Хвала Вам!