Немир
За вријеме бденија у Цетињском манастиру, док је ђак другог разреда богословије читао шестопсалмије, у припрату цркве је ушао сиједи, проћелави човјек у раним педесетим годинама. Био је то један од оних људи код којих, при сусрету са њима, одмах осјетите немир и гњев, који су се зацарили у њиховим срцима. Чим је угледао икону Св.Сергија Радоњешког, одмах је кренуо према њој. На икони је Св.Сергије представљен као сиједи човјек у тамној одежди, који у својим рукама држи свитак са записаним ријечима на њему. Управо је у тим ријечима човјек покушао да препозна какву политичку поруку од стране “окупаторске цркве”. Међутим, на свитку се налази натпис који нас позива на љубав нелицемјерну, чистоту душе и тијела и страх Божији. Како га поменути натпис није задовољио, човјек је стао поред велике иконе Рођења Пресвете Богородице. Само Господ зна какве је све асоцијације у његовој глави изазвала представа Св. Јоакима и Ане, Пресвете Дјеве у колијевци, те златна и црвена боја на икони! Углавном, док је икону загледао, све вријеме је у невјерици климао главом, нервозно гестикулирао и изговарао неке полу-разумљиве ријечи. Након тога је стао код врата од брода цркве и пажљиво ослушкивао шта то свештеници у олтару изговарају. Међутим, свештеник и ђакон, баш као и ђаци за пјевницом, цијелу службу су појали и читали на њему неразумљивом – црквенословенском језику. То га је навело да одустане од праћења службе. У једном моменту као да је помислио да његов долазак у манастир и неће бити довољно занимљив за препричавање пред политичким истомишљеницима, ако се бар не посвађа са неким у мантији. Пажљиво се осврнуо око себе и угледавши ме у углу припрате брзим корацима је кренуо ка мени. Међутим, када се сусрео са мојим мирним погледом који је одавао одсуство сваке жеље за расправљањем на политичке теме, у једном моменту је застао, нагло се окренуо и изашао из цркве, снажно залупивши вратима за собом!
Касније, док сам слушао појање псалма “На ријеках Вавилонских”, размишљао сам о томе како је велика јеванђељска прича о блудном сину који је продао своје имање и живио раскалашно у земљи туђој, све до момента док није потрошио сав свој иметак. Након тога се покајао и вратио у дом очев. Међутим, покајање је све тежи подвиг у времену и друштву у којима царују немир, незадовољство и гнијев. Комформистичка цивилизација нас је убиједила да је једини исправни живот – онај у изобиљу и угађању сопственим хировима. У таквом свијету, човјек све мање размишља о дјелима и поступцима које чини према ближњима својим, па самим тим се и не каје за своје лоше поступке.
Међутим, за вријеме појања Великог славословља, у којем су се сви ђачки и монашки гласови слили у један, сјетио сам се да је Господ у свим епохама налазио начина да допре до срца људи, нерјетко и оних код којих би се то и најмање очекивало. Зато се помолимо да Божија љубав и милост пробуде душу и оног човјека, са почетка приче, у чијем се срцу немир зацарио…
ђакон Павле Љешковић
Митрополија црногорско-приморска
Уколико желите да подржите мисионарски рад Живих Речи, то можете учинити на линку ОВДЕ
Хвала Вам!
Уколико желите да подржите мисионарски рад Живих Речи, то можете учинити на линку ОВДЕ
Хвала Вам!